• 335.jpg
  • 2225.jpg
  • 555.jpg
  • 665.jpg
  • 75.jpg
  • 65.jpg
  • 55_1.jpg
  • 25.jpg
  • 45.jpg
  • 35.jpg
  • 445.jpg

Nyheter

Svarstider på info-mailen under jul och nyår
Under jul- och nyårsdagarna kommer vi ha längre svarstider på inkommande e-post. 
På julafton, juldagen, annandagen, nyårsafton och nyårsdagen kommer inga e-post att hanteras. 

Vid fel i eller utanför bostaden så kan du göra en felanmälan som vanligt. Tänk på att endast kontakta jouren när det
är akut. Mer information om detta kan du hitta här>>

Avgiftshöjning 

Från och med den 1 januari 2019 kommer avgifterna att höjas med 2% för bostadsrätterna.
Detta för att följa inflationen och de ökade driftkostnader som inflationen bidrar till. Det kommer även att 
stärka föreningens ekonomi på sikt.

Nytt parkeringsbolag

Från och med den 1 september 2018 har föreningen avtal med Servisec som från och med nu sköter 
bevakningen av vårt område. Det är alltså Servisec som från och med då har rätt att utfärda kontrollavgifter 
för felparkerade fordon både på parkeringen såväl som inne i området. 

I och med bytet av bevakningsbolag har också sättet att betala ändrats. Istället för de betalautomater som 
tidigare funnits så betalar man numer via sms. Det fungerar såhär: 
  1. Skicka ett SMS med områdeskoden 5385 till: 0736 00 31 30
  2. Besvara inkommande svar med bilens registreringsnummer. Parkeringen är nu startad.
  3. Avsluta parkeringen med att skicka bilens registreringsnummer igen. Parkeringen är nu avslutad.
  4. Avgift: 5 SEK per timme, 80 SEK per dygn, samt faktureringsavgift 19 SEK vid pappersfaktura.
  5. Felanmälan: www.servisec.se/parkering/ Eller via telefon: 0736 00 31 30

Om du vill anmäla ett felparkerat fordon eller har andra frågor så når du dem dygnet runt på 08-522 224 07.

Observera att skyltning pågår! Just nu finns endast skyltar med områdeskod uppsatta, men det
kommer att 
sättas upp fler skyltar som är tydligare. 


Soprummet på Sommarvägen
Vi i styrelsen vill uppmärksamma er om att soprummet på Sommarvägen endast är avsett för hushållssopor. 

Behöver du slänga kartong, glas eller plåt? 
Då finns det kärl för detta i våra övriga soprum som du hittar längs Vintervägens parkering. 

Har du mindre elavfall som du vill slänga?
Vid soprummet vid Höstvägen (bredvid bollplanen vid skolan) fjnns ett utsett rum där du kan lämna mindre 
elavfall. Med elavfall menas exempelvis TV, elvisp, rakaparat osv.. 

Om du har annat avfall så ska detta köras till återvinningsstationen. 
https://www.sorab.se/hushall/atervinningscentraler/smedby-avc-upplands-vasby/


Tack för att du respekterar dessa regler och är med och bidrar till att du och dina grannar slipper betala
extra avgifter för särskild avtalshantering!



Äldre men aktuell information

Bybladet Juni 2018

GDPR
Föreningens Policy gällande de nya GDPR reglerna

Årsstämma 
På årets årstämma deltog cirka 40 röstberättigade. Det är en ökning men vi ser gärna att ännu fler deltar!
Årsredovisning 2017
Protokoll Årstämman 

Det bildades då en arbetsgrupp för parkeringsplatserna. Denna grupp ska arbeta fram ett förslag till hur de
nya hyresavtalen för parkeringsplatserna ska utformas. Vill du också vara med  arbetsgruppen går det bra att 
anmäla sitt intresse till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Ny fastighetsförvaltare
Från och med 1 juni får vi Järva förvalting som ny fastighetsskötare i området. 
Detta kommer innebära att vi har en stationerad person som kommer arbeta i området och göra sig 
ordentligt bekant med det. Felanmälan kommer således att göras till  Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.  
Därmed kommer vi inte längre att ha en störningsjour genom Sweax.

Nytt vaktbolag
Som några kanske märkt har vi sedan den 1 januari ett nytt vaktbolag som patrullerar området. 
De heter Servisec AB och de nås på 072 363 94 24, som ni kan se på deras informationsskyltar de satt upp 
runt om i Grimstaby.

Huvudsäkringar
Vi vill klargöra för alla boende att om du upplever upprepade problem med att er huvudsäkring går sönder 
och behöver bytas åligger det på ert ansvar att säkra upp, något som alla boende erbjöds för en kort tid sedan. 
Ta hjälp av en elektriker som kan tala om för dig vad det är som drar mer ström hemma hos dig än vad 
säkringarna orkar med. 
Byten av huvudsäkringar bekostas av den boende själv! 
Tips! Det är billigare att säkra upp och betala en högre månadskostnad än att betala kostnaden för byte av en huvudsäkring.